Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Sunday, 18 November 2012

Ikan Bakar?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

kala sang mata menatap pada gorengan kata kata di hadapan ini, sudah beralas juakah perutmu?
nahh jika belum, silalah mendapatkan apa apa jua yang bisa menembusi tekak sambil teringatkan apalah yang saudara kita kat Palestin sana tu makan agaknya kann?

bagi yang memang hati kering tak makan saman, tengok ikan bakar gaya macam kucing tengok daun kering, dipersilakan meneruskan layaran mata anda pada papan ini.

ini cerita aku.....



'Mak, harini nak makan ikan bakar boleh?'

'Haa, pi lah cari sabut kelapa. lepaih tu pi petik pucuk beluntaih'

'Yayyyy!'.


lepas tu kemain happy nau cepat cepat pi rumah sebelah mintak sabut kelapa.
apa barang bakar atas dapur gas der.
kipas sendiri pakai tangan baru rasa berbaloi baloi makan ikan bakar tersebut iteww.
alang alang gaul ayaiq asam biaq sampai belemoih kata orang kampung aku.

pucuk beluntas pulak untuk dibuat ulam makan dengan ikan bakar.




itu cerita guwa 5-12 tahun lepas lah.
ketika rumah depan laut.
ketika aku masih kanak kanak.
ketika ..............................................................................

argh sebak pulak ingat balik kisah lama.

tapi itulah.
dari kecik suka ikan bakar, sampailah dah besar panjang ni haaa.
mungkin sampai mati.

biarlah nampak lekeh, nampak sakai cerita aku ni.
tapi hanya hati yang tahu betapa aku rindu saat tu lagi.
tapi hati ini tidak sesekali mengharapkan masa berundur,
kerana ........................................................................

SIAPA NAK AMIK UPSR PMR SPM ASASI 2 KALI DERRR??
guwa tak sanggup  -___________________-

 p/s: niat hamba pada awal cerita mahu melampiaskan segala keasyikan nafsu membara bergelojak membuak buak lantas dihambat rasa nan terliur pada ikan bakar. tapi te-insert nada lain pula. apa apa pun, #PrayForGaza!

5 comments:

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

terliur tgk ikn tu,,sedapnya

Anonymous said...

"Ya Tuhanku,tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya utk mghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayangMu
Agar hidupnya sejahtera di dunia-akhirat.."

Petikan nasyid,Nostalgia- Soutul Amal

Salam blogging,
Bolbol Hayran

Awan Nina said...

Norshahfeza: too tempting kan? aummm!
Saudara/i Bolbol Hayran, biar sekadar lagu, moga menjadi doa. AMIN. kenapa tak tinggal link? kalau tak boleh jenguk blog saudara/i balik ^_^

CekbOlat-bOlat said...

jilatt jarii gini kalau dapat .

awat cek amek upsr dua kali ka ?

Awan Nina said...

Cekbolat-bolat: ha'ah. body language fail. tu yang kena amik 2 kali hehe