Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Tuesday 10 July 2012

hormon yang dipanggil adrenaline

kalau kau nak tahu,
akan ada satu masa aku akan rasa macam nak buat sesuatu.
sesuatu yang jarang kaum yang pelengkap tulang rusuk adam akan rasa macam apa aku rasa.
jarang.

kau tahu apa?

hmm bagaimana harus aku katakan.
kau orang semua tak akan mengerti.
sesuatu tu sesuatu yang agak kasar di mata orang.
tak tahu lah alien rasa benda tu kasar jugak ke tak ._.

dia ni macam err...
okay aku kasi contoh.

macam,
panjat pokok tinggi tinggi sampai rasa letih pastu dah takde tenaga nak turun pastu jemput si abang spiderman datang menyelamatkan.
masuk helikopter pergi pada ketinggian yang mampu mengundang muntah lalu terjun sambil menyebut nama musuh sekuat kuat hati sampai hilang suara,
masuk hutan tebal seminggu pastu buat khemah masak semua dalam tu dan bila stok makanan habis mula minum air di celahan daun dan makan buah buahan hutan dan segala mak nenek akar kayu.

dan jangan terkejut kalau aku kata nak cuba buat rumah,
angkut bata bata macam pekerja indon buat tu.
gaul simen dengan pasir guna tangan sendiri, buat syiling, cat rumah bagai.
buatlah aku dengan tekunnya sampai lah satu ketika baru aku teringat,
'oh rupanya nama aku Siti Nurlina Bt Nordin'

banyak lagi ah kerja kasar yang kalau aku cakap pun bukan aku dapat buat jugak kan?

ntah la.
jiwa aku nak semua tu.

kau orang boleh cerna tak apa yang aku cuba sampaikan ni?

sesungguhnya adrenaline terlalu mengasak di dalam salur darah menjadikan aku rasa nak buat buat kerja kasar macam ni.
sebab aku rasa benda macam ni boleh buat segala perasaan gundah gulana bertempiaran lari dari sang tubuh aku ni.

obvious tak yang macam aku ni cuba nak lari dari masalah?

TAK.

kau jangan kata macam tu.
kau jangan tak tahu.
ni bukan lari.
ni caranya melupakan seketika segala danak lumpur yang tenggelam di lubuk jiwa.
paham?

p/s : AKU BUKAN TOMBOY.

No comments: