Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Monday 29 October 2012

Aku dan Addmath

tebiat aku nya, tak reti nak buat pendahuluan so aku consider ayat pertama perenggan pertama tu as pendahuluan lah kan! haaa ayat tadi tu dah pendahuluan. yes yess dah lepas azab yes! -.-

eh tak ingat bagi salam.
k start balik start balik.

Assalamualaikum.
(yeay dah buat pendahuluan! HAHA)

Addmath.
start belajar masa Form 4.
eii of course la start masa Form 4 kita ni bukannya Adi Putra nak start dari tadika. heh.

semua orang pun kata addmath susah. addmath pening pala. addmath gila talak sampai banyak sangat X. lepas tu suruh orang cari X dia pulak. eii tak reti move on ke?

tapi, dengan hadirnya seorang cikgu addmath yang sempoi lagi berkualiti, nahh barulah!
addmath telah menjadi senang.....TAK!

tapi cikgu Zihan dah buat aku jatuh cinta pandang perseribu kali untuk addmath <3
setiap hari pun dambakan addmath...
tak jemu lah belajar addmath walaupun dia bangsa yang suka sangat suruh orang cari X dia.
bila dapat jumpak X dia, fuh lega yang amat. rasa nak botak kepala 5 tahun.
bila tak jumpak X dia, satu persatu rambut aku gugur nasib tak botak.

berbalik pada cikgu Zihan ni aka Mama Zehan (shuwitt giteww) beliau teramatlah sempoi.
masuk class sentiasa muka ceria. senyum lebar sampai habis had (sampai telinga tu over tau!)
time marah pun ceria tau!
cubit cubit itu amalan manja.
kena perli itu amalan mulia demi menyedarkan anak anak muridnya yang tak sedar diri.

yang paling buat aku sangat lerr terharu tahap tujuh petala cinta,
kami ni bila exam je, fail. 
kalau tak fail pun, ada la dalam 40 ++ gitu.
kami tu kami lhaa. bukan stok Tikah, stok Acap tuuu..

ni stok aku.
jangan kata nak A,
B pun jeling sampai juling.

setiap exam pun macam tu lah.
bukan dia tak tegur, dia tegur.
aku pun bukannya tak usaha, usaha. mungkin tak banyak. hmm bukan mungkin, memang tak banyak pun!!

bukan sorang dua markah rendah.
bukan sekali dua exam.
tapi beliau tak pernah pun putus asa dengan kami.
bila ditanya soalan, mesti jawab.
pastu tanya lagi kami, 'kamu paham tak ni?'
bila aku buat muka blur sikit, terus ajar semula sampai aku paham.

walhal nya di rumah, bila adik aku tanya je addmath atau math, ye aku ajar.
tak paham sekali, aku ajar lagi.
tak paham kali kedua, aku ajar lagi.
kali ketiga tak faham , aku dah start tinggi suara.
sampai adik aku gi belajar dengan kawan dia sebab aku garang sangat.

tu yang ada pertalian darah.
yang kes Mama Zehan dengan kami nih?
besarnya pengorbanan beliau.

lawak tak payah cakap.
ada satu class ni masa dia tengah menulis kat whiteboard, aku tak nampak sebab silau.
aku pun salin lah dari buku member sebelah.
dia perasan.
dia pun cakap, 'Kau rabun eh Lina? balik cuti ni baik kau buat spec. kau tak buat, siap kauu!!'
semenjak itulah, aku pakai spec :'D

nampak tak sebelah tangan dia rangkul lengan aku, sebelah lagi atas bahu aku nampak takkkk?!

bila nak panggil aku, mesti dia sebut 'Hei perempuan!' selalu sangat -.-
takpun sikit sikit sebut 'isk kau ni macam maid aku la Lina'. ni pun selalu -.-

dia pernah cakap,
'zaman kau ni payah dah nak cari laki baik. Laki aku sorang je'
LOL.

lagi satu, aku pernah tanya dia kenapa dia pakai Honda Accord, laki dia pakai Kancil?
dia cakap, 'Accord ni dia yang punya. tapi laki tak boleh bagi pakai kereta besar besar, nanti perempuan lain nampak'.

LULS serious sporting dan lawak habes lhaa!

dengan Inche Suami

yang aku tak boleh lupa, bila bilik guru pun kecoh bila dia marah aku pasal duit buku.
malu aku kat cikgu cikgu lain -.-'

dulu form 4 ngan form 5 aku dilantik jadi bendahari class.
tapi aku ni bukan seorang yang garang untuk mintak semua orang bayar pada masanya.
kadang dah mintak banyak kali, diorang tak bayar jugak. aku pun terus malas nak mintak lagi.
kadang tu masa diorang nak bayar, aku pulak tak bawak buku catitan.
boleh tahan sakai dan gelabah jugak aku ni.
ya, aku mengaku. aku seriously annoying gila tak berkaliber lansung.
tak terurus lansung duit duit tu.
tak terurus bukan bermakna aku makan duit tu, TAK!
cumanya, yes tak terurus.
bercampur baur duit kimia bio bi bm pai math semua bagai gaul gaul jadi budu =..=

lepas keluar emaresem, aku sangatlah allergic dengan yang namanya BENDAHARI.
AKU. TAK. SUKA.
jangan lantik aku lagi.

yes aku suka pegang duit, tapi bukan duit orang.
kahwin nanti laki aku kot pegang duit. eh ke mak mertua? hasyudahhh

nak espiem strunggle habes lah ni...

*result keluar*
Bahasa Malaysia -checked
Bahasa Inggeris -checked

*mata scroll down cari Addmath*

nahh biar betik??

*terus call Mama Zehan yang masa tu dah pindah ke MRSM Tawau masa kami SPM*

MZ: 'Kau jangan nak tipu aku Lina'
Aku: 'betul teacher! Addmath A+'
MZ: 'mata kau salah ni. kau tengok betul betul. aku tak percayalah addmath kau A+'
Aku: 'eii teacher ni betul lah. tak tipu. thank you teacher sebab ajar saya selama ni!'

dan sekarang membataknya aku rindu nak belajar math T.T

No comments: