Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Friday 12 October 2012

tajuk kau fikir sendiri ah


Disebabkan kemalasan merajai segenap alam si badan, maka aku longgok semua aktiviti yang aku dah join selama sebulan aku kat ums ni dalam satu entry.

Err bukanlah malas, tapi jimat.

Tenaga dan data broadband. Lebih afdal bukan? Hiks >.<

1.Minggu suai mesra.

MSM tu orientasi lah. Biasa ah, nak glam sikit panggil MSM kan. Macam biasa, taklimat taklimat taklimat dan taklimat. Dah la semua aktiviti ni dibuat di Dewan Cancelor. Kami yang duk kampung AB dan CD ni kena jalan kaki ke sana setiap pagi dan malam. Ada dalam 2km gak arr. Habis ar body aku naik muscle :O

Tapi yang bestnya, abe MSM encem.

Okay joke. Abe MSM tu abe yang conduct MSM dan selalu kena bercakap kat depan blablabla pasal MSM kat junior junior tercinta dia ni. Nama dia Abang Jo. Memang terbaik ah dia. Ada je teknik dan lawak dia yang buatkan kami tak jadi untuk tak bersemangat dalam minggu tu. Dengan segala macam mak nenek tepuk.  Tepuk semangat, tepuk mancis, cumma cumma kiss kiss, tepuk dinding, tepuk mencakar, tepuk terima kasih,  dan banyakkkkkkkk lagi sampai aku lupa sebab dah sebulan tak tepuk cenggitu. Pun bole kan. 

Dan encem. 
Again. 
Kbai.

Bagi aku, otak, hati dan perasaan aku banyak bekerja ah minggu ni.

Kita kat tempat yang sangat asing. Member yang kenal pun sorang je. Melayu jadi minority. Okay mesti kau fikir lahhh apa barang en benda kecik benda simple macam ni pun nak nak kasi berat kan. 

Bendanya, aku bukan macam kau nak peramah senang nak cari geng hari pertama kenal buat gelak buat kentut depan depan pun tak malu. Makanya, sepanjang minggu tu aku kawan dengan chinese SAHAJA sebab bangsa aku tak peduli kat aku. 
Sadis bukan?

Sebelum berpindah ke Sandakan, kami dibawa ke pantai UMS.  

Buat pertama dan terakhir kali.

Hmm bukan terakhir kali kot. Mungkin aku akan ke kk lagi kot. Mungkin dan kot. 
Hmmm.

*insert ze picture*





*insert ze caption*

Subhanallah lawa betul ciptaan Alllah. Kena pulak masa nak balik tu sunset. 
Terbaik lah dah la aku suka sunset.

Buat group ikut bulan lahir. Main sambung sambung straw siapa paling panjang. Dari mata kasar nampak group aku paling panjang, tapi bila kira straw, bulan hapehentah paling banyak. Jin pantai tolong pegang straw mereka mungkin :O

Nah hamekkau kata malas, kat orientasi saja dah selonggok cerita takda gambar pulak tu. 

Der der, isu sensitip gambar gambar ni. Gua punya folder UMS baru sahaja terdelete. Permanently. 
Gua tengah frust lagi ni *perah hingus ke dalam baldi yang dah separuh penuh*

Yang lain tu jumpak entry lain lah eh! Tak jadi nak longgok semua kat sini. Nanti kang overload orang perli kita ni obesity pulak kan :P

No comments: