Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Tuesday 17 April 2012

jasa


Bila mana diri serba kekurangan dan tibalah satu ketika dimana ada insan yang ternampak secebis kelebihannya lantas memujinya , hati mulalah nak berbunga bunga umpama taman bunga terbesar di Malaysia yang dipenuhi bunga dari pelbagai species , warna dan saiz . 

kalau suruh lakukan hari hari pun aku sanggup kalau beginilah rasanya dihargai . 
kalau disuruhnya buat dari pagi ke petang , petang ke malam , ahh aku sanggup . 

bila kita ni yang tak selalu nak berjasa pada orang , dan skali skali dah bagi tangan , rasa bangga sikit dalam diri tambah tambah bila jasa tu orang tak boleh nak balas . 

bukan bangga apa pun , cuma rasa diri tu ada lah jugak guna pada orang kan . padahal isunya kecik ja , tapi impak dalam diri tu yang penting .

Cakap pasal jasa , aku banyak terhutang jasa . pada mak , abah , adik adik , sedara mara , kawan kawan . satu yang aku tahu , wang ringgit tak mampu nak balas jasa jasa mereka . insyaAllah selagi roh masih bersatu jasad , akan ku usaha sehabis baik untuk menabur jasa jasa aku pada mereka kembali . jika bukan dari segi kudrat atau ilmu , insyaAllah doa mengiringi . 

terima kasih semua kerana pernah hadir dalam hidup ini lantas melengkapkan hidup ini seperti mana sekarang . 

tanpa kalian , siapalah diri ini . 

No comments: