Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Thursday 23 August 2012

Raya - V

hari ni celik celik je mata, dah kena layan Tok Su aku yang datang dari Terengganu tu.
every year dia datang and actually kehadirannya lah yang paling ditunggu tunggu skali.
yelah, duit raya masyukk.
opsss!

dia balik je, gelabah siapkan borang zakat yang tak siap isi pon lagi.
shiunggg menapak ke rumah Ayah Le sebelah rumah nak minta sign segala bagai.
siap. recheck. uh nak salinan ic SEMUA tanggungan penjaga.
okay semua orang takde simpan back up.
okay Alif pun takde kat rumah, pegi Terengganu.
okay memang esok jugak lah yang boleh hantar nye pung.

dan.
shiungg patah balik ke rumah.
11.30 nak ikut Ayah Le pegi *bekwoh pulok.
baru teringat tak mandi lagi.
baru teringat baju kurung dan tudung belum bergosok.

*pungpang pungpang pungpang*

TARAA DAH SIAPP!
(takde gambar nak insert. kau bayangkan jelah muka aku pakai baju kurung caca marba ada pokadot setepek dua, tudung purple yang aku selalu pakai pegi kuliah tu)

pfttt pun boley suruh orang bayang bayang -.-

makan kat kenduri.
boleh tahan sedap jugak aa sebab ada perut rebus (tak payah nak kerut kening sangat lah wei)

melawat mak Mok Nik yang sakit.
makan lagi. biskut kering cicah teh panas. 

singgah rumah Mok Nik.
makan lagi. segala mak nenek makanan berguling bergelimpangan disedut ke mulut seterusnya menerjah ke perut.

dan ontheway nak balik.
tersekat di dalam jem tanpa roti.
dengan perut, kepala, tekak buat hal.

tapi sempat lagi singgah pulak kedai makan.
yeah, makan lagi.
mee rebus + dua gelas air suam.
ni perut aku punya pasal lah.
kalau tak sakit perut, takde nye aku nak order air suam.
tu kira keajaiban dunia ke patplohpat lah tu aku nak mintak air suam sesaja HARHARHAR.

sampai rumah, boleh pulak tak semena mena terus berlagak baik sang perut.
coii hipokrit betei -.-



drama ntah malam malam takde ribut takde kilat sabung menyabung tetiba si hadi ni kata aku kak yong dia.
siap cakap cara aku type macam essay sejarah lagi.
bila aku bidas, tau pulak senyap.
malu lettew.
seb bek hensem. eh?

No comments: