Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Thursday 21 June 2012

belum jumpa cari jalan pulang

sehari ke sehari, aku semacam dah semakin jauh dari landasan. 
bila sudah tumbuh sehingga ke hujung pucuk, asasku si akar dilupakan.
perlukah diri sendiri dipersalahkan?


PERLU.


setiap manusia perlu bertanggungjawab ke atas apa yang terjadi pada diri sendiri.
tapi bagaimana pula kepada mereka yang mempengaruhi?


walaupun tiada asakan kata kata, psikologi si perbuatan mengatasi membuak di depan mata.
bagaimana harus ku tepis?


aku bukanlah si dia yang kuat imannya,
yang tak mudah goyah dengan pujuk rayu syaitan!


aku tewas.
tewas selepas berjuang di sekerat jalan.


Ya Allah kirimkanlah satu penyentak yang akan mengheret aku semula ke pangkal jalan.


aku sedih dengan diri aku sekarang,
yang bilamana sedar akan apa yang aku buat, tapi hanya mampu melihat saja tanpa berikhtiar apa apa.


sesungguhnya aku bukan juga seorang pejuang yang mampu terus menegakkan tombak dan lembing seorang diri :'(

No comments: