Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Wednesday, 27 June 2012

look around yourself, can't you see this wonder?

selalu,
asal duduk saja saja pandang sekeliling,
mula fikiran menerawang ke sudut yang penuh tanda soal.
bingung.
tapi tak mudah dicari jawapannya.

bila pokok tu mula tumbuh eh?
bawah batu tu ada apa eh?
sebab apa warnanya hijau bukan kuning?
sapa yang mula mula cipta laksa (yang mee dia tu) makan dengan kuah laksa. sebab apa kuah laksa tu tak makan dengan bihun ke, mee kuning ke?
sapa yang mula bagi nama untuk perkataan blablabla...

dan banyak lagi lah songeh aku nak tanya macam macam kat diri sendiri!

benda yang aku tak tahu tu dah satu.

dua.
banyak jugak benda yang aku banyak ignore.
bila aku sebut dua kali banyak, aku rasa kau tahu banyak tu banyak mana.

bukan apa.
benda yang takde kaitan dengan hidup kita buat susah susah je ambil berat.
lebih lebih lagi kalau benda tu tahap annoying nya mengalahkan annoyingnya bila orang tu nak cerita something, pastu dia kata, 'takde apa apa lah'.

ketiga.
haa apa ouh?
hm dua tu jelah kot!

pssttt aku s_______ k________ !!!

3 comments:

pha is said...

tajuk mcm lirik lagi maher zain je...

Awan Nina said...

memang ye dah pun. pha is ni perasan saja isk isk :D

BP Boy said...

hahaha seriusli annoying biler sum1 semangat nak citer something, tp pastu ckp "takde pape la".. haha

yg ayt bawah skali tu saye nak teka boleh??
"saye suka kentut".. betol tak?? hehe =p