Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Tuesday, 8 May 2012

Dah ada yang merisik

petang semalam masa aku tengah tengok tv bersama keluarga tersayang, tetibaa ada orang ketuk pintu . aku pun lari lah masuk bilik nak capai tudung.
sokseksoksek bunyi bising kat luar.
isk sapalah yang datang buat bising kat rumah aku petang petang damai nihh .
slow slow jenguk ikut celah langsir pintu *ehh yang kat pintu tu orang panggil langsir jugak ehh ?

nampak sorang laki baya baya aku ngan perempuan and laki berusia . mak ayah dia kot . 
isk tak kenal pulak . sedara aku belah mana pulak dah ni ?

nak keluar ke tak, nak keluar ke takk . aku ragu ragu .
sekali aku nampak laki yang baya baya aku tu pandang aku .
WHATTT !  DIA !

erghhh mimpi apa dia datang rumah aku nihh haishh .
mana dia taw susur jalan nak datang sini ? seingat aku , aku tak pernah cakap pun .

aku berpeluh peluh dah .
nekad , aku takmau keluar bilik !
arghh tak sanggup nak berdepan dengan mak ayah dia . 
kepala hotak aku dah masuk macam macam andaian . jangan la, jangan la benda tu terjadi !

lama aku perap diri senyap seribu bahasa beku kaku tak bergerak .
si tetamu tak juga pulang pulang .
apa yang dibincangkan pun aku tak tahu .
yang aku pinta moga benda tu tak berlaku !

si anak, ayah dan ibunya mengundur diri .
aku jengah sekali lagi melalui celah celah langsir .
tertangkap matanya mengerling ke arah sini .
benci !

malam datang .
aku dikhabarkan tujuan si tetamu datang .
erghh andaian aku menjadi kenyataan !
DIA DATANG MERISIK !!

perkahwinan cara islam

bukan aku tak sudi . aku merasakan aku serba tak layak . segala benda tak reti . banyak lagi nak belajar . 
bagi aku , masa ni belum sesuai . cita cita aku lagi penting buat masa ni . 

AKU KENA JUMPA DIA ! BENDA NI PERLU DIBINCANG !




p/s: tu pun kalau ada yang nak percaya cerita aku ni muewhehehe

11 comments:

[ miSsNanA ] said...

baguslah ada yang merisik..hehe

CikMai said...

eh ni cite betul ke? waawawawaawa untungnyaaa....

Awan Nina said...

ehhhhhh missnana, cikmai, baca bebaik ayat last skali tuuu . rekaan semata mata je nihhh weeee ;)

CikMai said...

oooo memain...nakal ye dier.hahahaha..dah la den ni lurus orangnya... :B

pha is said...

hahahaha... fantasi bukan main...

Awan Nina said...

skali skala nak ngusik cik mai..
baik lurus dari bengkang bengkok cikmai oii . hehe

Awan Nina said...

jap nak tiru ayat sebelah sana
fantasy for the sake of knowledge.
nanti dah jadi batul2 baru tak gelabah haha

aRa ❤ aFiq™ said...

adoii.. nyaris2 tertipu -.-

Awan Nina said...

hihi . sabaq naa XD

Summer said...

mula rase happy utk awk...pastu lepas bace comment...rupenye rekaan semate2...haizzz...hahahah

Awan Nina said...

hahahahaha . awak tu bilanya nak rasa happy untuk diri sendiri ??
hahaha