Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Friday 11 May 2012

Apa salahnya bertukar kepada ini ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera .

source

haa kalaulah Malaysia pun amalkan macam ni, aman negara tujuh keturunan . 
bila ada salah faham je , doakan yang  baik baik untuk musuh instead of caci maki keluar perkataan tak ketahuan tu . kan setiap kata kata adalah doa . 
mana lah tau , Allah dengar doa kita , musuh kita dibukakan pintu hati dapat hidayah . 
kita pun dapat income lebih bulan tu :)

contoh lah satu hari aku TERcuri barang kemas si Limah . Limah pun bengang . 
dia pun datang serang rumah aku . 
sambil sepuk sepuk manja , dia pun sembur, " Lina!! Kau dengar sini aku nak cakap!! Aku doakan kau dimurahkan rezeki supaya kau tak mencuri lagi!! Aku nak sangat kau dapat hidayah!! Kau kembali ke jalan yang benar!! Moga kau diberkati dunia akhirat!! eeeiii geramnya aku!! "

dia hold kejap . pastu sambung balik .

" Lina!! Aku doakan kau dapat suami beriman supaya dapat bimbing kau!! Aku doakan kau dapat anak anak soleh solehah!! Aku harap kau berjaya dunia akhirat!! Moga kebahagian milik kauu!! hishh macam mana lagi aku nak cakap ngan kau ni Linaa!! "

wallaweehh . silap silap hari bulan , bulan setakat barang kemas dia aku pulangkan . sekali ngan barang kemas aku pun , aku kasi kat dia semuaa . 

bila lah nak ada macam tu kan ? nak amalkan dalam politik pon boleh ni ( perkataan sensitif tu sengaja dikecilkan . kangg tak pasal pasal kena  buat press conference pulak . eceh .

17 comments:

Noor Maizan said...

if..... and only if....

iEdA said...

kalo suma cmneh, mmg aman dunia kta kn...

diari farisha said...

Jalan2 melawat blog awak. Jemput join segmen saya :-http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/05/segmen-blogwalking-follower-diari.html

Awan Nina said...

diri sendiri pun macam tak terbuat lagi nihh . hee

Awan Nina said...

haaa kann . satu dunia patut amalkan ;)

Sarah Mnasir said...

kena suh cikgu ajar cara ni kt skolah.. hehe.. mmg aman dunia lau cmni :D

Awan Nina said...

aishh aman seaman amannya XDD

Noor Maizan said...

tau takpe, hati nie kena bnyk ditarbiah lg...

Pha Is said...

hahaha.. tapi, ayat macam nak bagi sentap je.. hehehe

Awan Nina said...

sentap ke arah kebaikan takpa kot nohh ? XDD

Pha Is said...

hmm.. x pe kot.. niat baik.. hehehe

BidadariBesi [SYAA] said...

Alangkah bahagianya Malaysia ini kalau semua orang punya mulut ada pakai FILTER macam tu :)

Awan Nina said...

memang bahagia lah kan . lagi rasa nak gaduh ada lah kalau orang nak doakan kita camtu hehe >.<

shamyheart said...

Ms 1st time tng0k pic tu kat fb, terasa sgt bgus klu kita amalkn.
Mcm sy brtekak dgn adik. Hal kecik je, psl letak bju kat kpla katil dia skjp.. Kami lawan2 ckp. Tp lps 2,ok je, blh senyum2, gelak2..
Kdg2 k0nflik ni baik klu diselesaikn dgn baik.

Awan Nina said...

sapa yang cakap dia tak bergaduh ngan adik beradik dia tu, memang tipu la .
tapi lama2 nanti baik jugak . orang melayu kata air dicincang takkan putus .
betul , kadang2 ada sesetengah benda kena selesai dgn cara lembut ;)

shamyheart said...

Ya, betul2. Carik2 bulu ayam.. Biduk lalu kiambang bertaut..

Awan Nina said...

hamboih boleh jadi cikgu bahasa nih :)