Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Thursday 3 May 2012

Mengapa perlu ada perisa ?


ntah kenapa
tanpa sebab musabab yang kukuh
aku rasa malam ni aku macam mengada sikit
pastu sikit sikit nak buat gedik
bila orang cakap gedik , marah
perghh kutuk diri sendiri haha

..................................................................................................................................................................

dah dah
aku nak serious
aku nak tanya ni
kalau ada orang kata kau lagi bodo dari tikus apa kau rasa ?
pastu cakap kau bengong
kalau gurau takpe
kalau kata sekali je takpe
ni memang orang tu maksudkan untuk kata macam tu kat kau
dan ulang banyak banyak kali
tak rasa panass ke ?

lepas tu buat fitnah pasal kau
kata macam macam
cerita kat semua orang
kalau nak cerita benda betul takpe
tapi ni main taram buat konklusi sendiri tanpa tanya dulu

tak ke kau akan rasa malu nak berdepan dengan orang yang dia dah ceritakan fitnah tu ?
yelah memanglah cerita tu tak betul
tapi orang tu bukannya tau pun kau tak salah
aku bukanlah takmau nak guna prinsip berani kerana benar takut kerana salah
tapi nak ke orang tu percaya cakap cakap aku ?
bila dia dah lama pun percaya cakap orang yang lagi satu tu

dah tu
boleh pulak dia pergi cerita kat sorang ni yang dia dan orang tu je tahu cerita tu
padahal dah satu negeri pun dia hebohkan
dia pikir aku tak tahu =,='

kadang buat aku rasa hina sangat
rendah sangat aku kat mata orang
tadi pun
sempat lagi perli aku
puji aku baik depan orang yang dia tak ceritakan lagi segala cerita cerita tu
member dia yang dah tahu pun ada sama
pastu member dia senyum kat aku
kononnya termakan kata kata dia yang aku ni baik
padahal dia dah dapat cerita sebaliknya 
maaflah aku tak dapat nak balas senyum tu
bukan aku tak hormat
tapi aku rasa hina sangat masa tu

dan kenapa perlu halang atas benda aku tak buat ?
seburuk buruk aku
aku tau lah halal haram
takkan aku nak buat benda tu kot
baru nak rasa bahagia sikit dengan yang halal
tetibaa dia buat macam benda tu haram bagi aku

Ya Allah , lembutkanlah hatinya
supaya dia dapat menerima aku
dan bukakanlah matanya dan mata mereka mereka yang lain
supaya dapat melihat kebenaran

mungkin salah aku juga
aku kerap menyakiti hati dia
dan dia tak tertahan menanggung apa yang aku buat
lantas menceritakan kepada orang lain
tapi itu aku tak kisah
cuma aku tertanya
mengapa perlu ada perisa ?

No comments: