Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Tuesday 15 May 2012

not-so-SPKG

Assalamualaikum dan salam sejahtera .

spkg - sirih pulang ke gagang .

selalunya batch lepas lepas akan datang maktab dan susun aktiviti untuk students kat situ dalam program spkg nihh .
memandangkan kami yang datang ni bukanlah sebab nak buat aktiviti untuk students lain dan yang datang hanyalah batch kami, so takdelah nak berapaa spkg enn .

mulanya takdaklah espect seramai nihh .
masa sampai tu , luruh jantung tengok keramaian budak laki .
ececeh nak luruh luruh jantung pulak dahh .
yang aku tau , laki dalam 8 lapan orang ja . the rest nak datang 16 .
tengok tengok , nahh hamek kau selonggok kat maktab .
eleh , tiru orang lettew .

MRSM kuantan

sebenarnya ramai lagi nih . perempuan ada yang dah balik . laki plak ada yang malu nak amik gambar .
zzz nak malu kat sapa taktau . bukan nak zoom kat muka dia pun -..-

dalam gambar ni , empat lima orang jaa budak luar . the rest kelantanese .
semangat enn kami datang jauh jauh naik bas semata mata nak amik sijil spm sekaligus jumpak cikgu sekaligus menterpiaskan rindu sesama sendiri . aceewaahhh .

lepas masuk office amik sijil spm , shiummpp laju laju serbu bilik guru .
rindu haihh .
sempat lagi aku kena perli ngan cikgu cikgu .
tak besar besar laa . datang nak kasi kad kahwin laa .

part paling malu ,
aku pegi lah salam ngan sorang cikgu PE ( ye fasya , PE tu physical education ) ni .
lepas dah peluk cium tanya apa khabar saya sihat sekarang tengah cuti tunggu masuk degree blablabla bagai , aku pun mintak diri nak g jumpa cikgu lain pulak .
telinga aku tertangkap cikgu tu bisik kat cikgu sebelah dia ,
' budak ni lah yang buat hal ngan Zehan dulu '

PANGG !!
rasa nak lempang diri sendiri sampai pengsan , sedar , lempang balik , pastu pengsan balik -__________-

k bye aku malu -_____________________-
cerita lama .
no wonder lah aku terkenal =,,=

dan tibalah pula giliran cikgu BM aku masa 5F dulu .
beliau bagi tips 4B .
' Lina , nanti kamu dah masuk degree amalkan 4B yang cikgu cakap ni . belajar , berCINTA , bekerja , berkahwin . nanti sambil sambil belajar tu , carilah teman hidup . nanti dah kerja tak sempat pulak nak cari '

baik cikgu . saya masuk degree bulan september kan . by october , dah ada kot teman hidup .
PANGG !!
memang pun nak cari teman hidup macam cari anak gajah dalam selonggok semut .
haa kan dah keluar pepatah siam .

tapi kan kan , betul jugak cikgu cakap .
wish me luck cikgu !!
grrr gatai !!

langit tak selalunya cerah .
mentang mentang dah happy kan , tak semestinya happy sepanjang masa tuu .
ada gak la problemnya kat mana mana pun .
atas bas lagi ujian dah sampai .
bayar mahal mahal untuk tiket , tapi dapat seat tak bestt .
takleh turunkan tempat sandar .
air ekon menitik nitik non-stop atas kepala .
sampaikan aku tak boleh nak tidur sepanjang perjalanan sebab tak selesa .
usha member kat sebelah sedap je tidur . k aku jeless -,-

masa bas tu stop , tukar seat ngan member sebelah .
tak sampai lima minit bas tu gerak , member aku dah dibuai mimpi indah kat seat yang aku cakap tak best tuh.
SAH !
bukan seat tu yang masalah !
aku ni haa yang masalah !
grrrr ~

dan banyaklah lagi duri duri yang menyembah duli .
tapi aku tak heran pun dengan semua tu . aku tengok sebelah mata jaa .
apalah sangat duri kecik tu kalau nak dibandingkan dengan diamonds yang aku jumpak .
diamonds tu member lama ngan cikgu cikgu ah .
k junior skali .

masuk part junior , boleh buat aku gelak berdekah dekah .
japs nak gelak . KAH KAH KAH !
lawak seyhh junior aku .
tambah tambah lagi yang form one .
kami masuk ja surau , semua pakat membutang mata tengok tak kelip kelip .
lagak macam kami ni ada gaya hulk takpun shrek pun boleh la .

ada tu ,
aku dengar ada satu geng ni duk bisik bisik sebelah aku ,
' weh , kau tolong la tanya kak tu '
' taknak ah , kau la tanya '
' okay , kalau aku tanya kau belanja aku cornetto '
' isk cornetto takleh ah . k aku belanja nasik lemak ngan air '

aku dah tak tahan nak tergelak dah ni .
sekali aku yang pegi volunteerkan diri kat budak tu ,
' haa , nak tanya apa nih . tanya la '

sporting tak aku , sporting tak ?
HAHAHA

lepas sesi temu ramah mesra tu ,
telinga aku sempat lagi tangkap budak tu cakap kat member dia ,
' yess ! kau kena belanja aku nasik lemak ! '

hahaha . budak budak nih memang lawak .
ada tu yang suruh aku tunggu kejap kat situ .
pastu pegi lari amik buku nak suruh aku tulis no fon siapp ngan biodata .
kat member aku , budak tu siap cakap camnih ,
' kak , saya harap sangat kak dapat jadi kakak ipar saya '
tetibaa kan beria pulak suruh jadi kakak ipar dia .
HAHAHAHAHAHA !

ramai jugak lahh junior yang sempat dengan tahun aku tu tegur .
ada yang puji buaya pink aku .
this one ,
crocs pink
awww <3

pakai ngan baju putih , jauhh lagi dah nampak badut sarkas kepala dongganya .
tapi , hadoo aku kesahh ?
cool apa .
heh

lepak TC .
blah .

******* TAMAT SUDEE *******

6 comments:

Anonymous said...

interesting entry.. =D

Unknown said...

hehe , wahh , akak batch sana ek .? kak ,, request nih ..

buatkan entri pasal p.alam bleh .? *sambil2 buat mata bulat .. hehe , macamana study kat sana dan sewaktu dengan nye , hehe ,

boleh .?

Awan Nina said...

ehh yg entry ni yg mrsm kuantan punya , bukan puncak alam .
ohh okay2 . nanti saya buatkan for next entry wokehh

Awan Nina said...

thanks :)

Sarah Mnasir said...

tips 4B tu menarik :D

Awan Nina said...

ara dah tak payah cari kan ? hahaha